Kursus Induksi 1

Ermm... hari ni baru seminggu aku menjalani Kursus Induksi, so ada lagi seminggu untuk menghabiskan masa di Glory Beach Resort PD. Sepanjang seminggu yang dilalui ni..banyak laa input2 yang telah diberikan oleh pegawai2 di JPN. 

Seramai 98 peserta telah menyertai Kursus Induksi kali ini. yang terdiri daripada pendidik dari Negeri Sembilan, Melaka dan Selangor. Ada dikalangan mereka yang masih Fresh dlm bidang pendidikan, ada yang sudah lebih 10 tahun berkhidmat dan ada juga yang telah memegang jawatan guru besar.

Sepanjang kursus ini diadakan kami telah dibarikan kepada 10 kumpulan. kumpulan kami digelar Cloud 9. terdapat 10 orang dalam kumpulan ni: Cikgu Hamdan (PK HEM), Fairunizan (Guru Pend. Khas), Vasanthi (guru BI), Suganthi (guru BI), Dalilah (Guru BI), Nor Syuhada Wee(Guru BI), Mau Anak Enggu(Guru Pend. Seni), Noraslinda (Guru Fizik), Norazuin (Guru Kaunseling), dan Mohd Saifunizam (Guru Fizik).

Sepanjang Kursus ini dijalankan semua peserta diminta untuk menyampaikan Pengucapan Awam (Public Speaking). aku telah menyampaikan PA yang bertajuk senyum. kelebihan dan rahsia pada senyuman..itulah tajuk yang lengkap..walaupun pada awalnya agak gemuruh (maklumlah nak berucap depan guru2 dan penilai) namun dengan pengalaman yang ada, alhamdulillah aku dapat menyampaikannya dengan baik.

cukup sekadar di sini berkaitan dengan Kursus Induksi, jika ada kesempatan Kursus Induksi 2 akan muncul..

2 Response to "Kursus Induksi 1"

  1. Ibrahim Ismail says:
    Sunday, May 01, 2011 8:45:00 AM

    Passed by to say 'Salam'. Got your adress from silampuneon.com -- was looking for more info about KISSM.

  2. Anonymous Says:
    Wednesday, November 09, 2011 10:48:00 PM

    salam bro..mcm mana nk menghadiri kursus induksi?kne isi online ke?ape web dia?sy masuk awl tahun 2011..arap dpt bantu?