SPM Bermula

hari ini 11 November 2008, Peperiksaan SPM 2008 sudah pun bermula.. walaupun aku tidak mendudukinya tapi aku merasai bahangnya sebagai seorang guru di SBP Integrasi Jempol..

hari ni, tidak banyak masalah yang berlaku, hanya ada sebilangan pelajar yang mengalami sakit perut semasa menjawab soalan.. tak tahu laa puncanya apa.. sama ada disebabkan makanan di asrama atau 'nervous' pelajar itu sendiri..

tahun ni aku dilantik sebagai SU Peperiksaan SPM baru bulan 8 hari tu aku dilantik menggantikan seorang cikgu yang bakal menyambung pengajian next week.. sebelum ni aku hanya memegang jawatan SU Peperiksaan Dalaman sahaja.. Namun kini tugas tersebut masih lagi aku sandang..walaupun aku diberikan seorang pembantu.. aku tak kisah... yang penting lakukannya dengan ikhlas demi anak bangsa...

ermm.. berbalik kepada SPM yang sedang berlangsung... sebelum pelajar masuk ke dewan pada waktu pagi.. mereka telah membaca doa WIHDAH... satu doa yang mengingatkan aku sewaktu aku berlajar di sekolah menengah dahulu.. setiap pagi aku dan batch aku akan mengalunkan Asma' Al-Husna dan Doa Wihdah kemudian bertakbir sebelum masuk ke dewan peperiksaan untuk memberi semangat dan menghilangkan perasaan gementar...sewaktu doa wihdah dibacakan berdiri bulu roma aku sambil terkenang peristiwa 8 tahun yang lalu..

Semoga anak2 muridku memperoleh kemudahan dan kejayaan nanti insyaAllah..
InsyaAllah akan ku coretkan apa2 perkembangan terkini...
jumpa lagi.

0 Response to "SPM Bermula"